20-06-05

Treinleed

Ping Pong

“Dames en Heren, door een technisch mankement zal deze trein niet meer verder rijden.  U kan overstappen op de trein naar Leuven op spoor drie.  Onze excuses voor het ongemak.”

 

Drie keer op drie weken tijd wordt dat ding afgeschaft.  En altijd door hetzelfde probleem.  De deuren gaan niet meer dicht.  Als we in Aarschot stoppen is het altijd een beetje gokken of we daar wel opnieuw zouden vertrekken.  Er is namelijk 1 wagon waarvan de deuren niet altijd sluiten.  Kunnen ze daar bij de NMBS nu niets aan doen?  Eén keer kan ik dat begrijpen, de tweede keer wil ik daar ook nog begrip voor opbrengen maar drie keer?  En het straffe is dat we geregeld vertraging hebben omdat de deuren in eerste instantie niet dichtgaan maar na wat geprul toch sluiten.

Rij dan met de deuren open he.  Degene die daar dan uitvalt heeft het zelf gezocht.  Als je zo lomp bent om in een open deur te gaan staan tegen 120 per uur dan moet je dat zelf weten.  We zijn trouwens niets gewoon.  In sommige landen zitten ze op het dak van de trein omdat er geen plaats is.  En hier kunnen ze niet eens met een deur openrijden.  Amateurs gedekke :-D.

 

Enfin, overstappen dus.  Iedereen uit de lange trein op een klein boemeltreintje naar Leuven.  Lekker gezellig samengepakt recht staan.  Maar Péke niet.  Péke kruipt in eerste klas.  Daar is altijd even plaats.  Het duurt namelijk altijd een beetje voor de mensen hun schroom overwinnen maar uiteindelijk zit ook eerste klas knusjes gevuld.  En dat ze me er maar eens uitgooien.   In Leuven dan nog eens overstappen op de trein naar Brussel.  Ook bomvol natuurlijk want die heeft een paar minuten staan wachten op onze trein.  Nergens nog zitplaatsen behalve in eerste klasse.  Daar ging Péke ook weer zitten.  En in Brussel zat em daar nog.  Ze hebben het geprobeerd maar ik heb voet bij stuk gehouden.  Ik weet wel dat je niet meer voor een zitplaats afdokt maar enkel voor de verplaatsing.  Maar toch, zitten is leuker.  Ze zouden beter hun treinen onderhouden in plaats van overal langs het spoor hun bloembakken metershoog te plaatsen.  Als er geen treinen rijden zal er ook geen geluidshinder zijn en dan staan die bloembakken daar schoon.  Nah.

 

Iets helemaal anders… er heeft hier juist iemand een fles white spirit omgestoten.  Ik begin mij hier serieus mottig te voelen.  Ik zit juist in de geurstroom….

Whiiiiiiiiiiiiiiii, roze olifantjes :-D

10:29 Gepost door P | Permalink | Commentaren (8) |  Facebook |

Commentaren

mottig Ik voel me ook mottig, maar dat komt door de zenuwen :-)

Gepost door: fILLE | 20-06-05

de trein is toch altijd een beetje reizen e ;-)

Gepost door: Piranake | 20-06-05

De NMBS een verademing, Yeah wright!! En nog zo duur! Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Enne 120km/u , don't push it hè :o)
Ik reis met Toyota, dat is pas een verademing! :oD

Gepost door: Tinkerbell | 20-06-05

hmmz en 'tzijn enkel maar roze olifantjes dat je ziet? niets beters?

Gepost door: Lord cms | 20-06-05

De trein is altijd een beetje... Je weet wanneer je vertrekt, maar nooit wanneer en óf je wel zal aankomen.
Leve het avontuur!
Leve het onbekende!
Leve de NMBS!
:-D

Gepost door: Spinning Dude | 20-06-05

Normaal heb ik niet te klagen over de nmbs. Ik vind dat die mensen vrij goed hun werk doen met de middelen die ze hebben. Maar dees vind ik er toch een beetje over :-).

Gepost door: Péke | 20-06-05

met dieje whitespiritusgeur zul je alle deuren zien opengaan zie:-)

Gepost door: willy | 20-06-05

nmbs Kan idd kl"""rij zijn, maar ik geraak voor 4 euro 30 aan de andere kant vant land....daar kan mijn yarisje nog nie aan ze :-)

Gepost door: liese | 20-06-05

De commentaren zijn gesloten.